• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Får avslag pga aktivt skuldsaldo. Som inte stämmer

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 873
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Det har jag inte märkt. Så sent som förra året så betalade jag åtta olika skulder genom löneutmätning, utan att jag behöver dras med något historiskt skuldsaldo.
Då har du förmodligen betalar inom en månad ? Jag har haft lönutmätning och även om skulden ligger längre innan det blir lönutmätning så blir det ett historiskt skuldsaldo ..jag vet ..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 873
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Då har du förmodligen betalar inom en månad ? Jag har haft lönutmätning och även om skulden ligger längre innan det blir lönutmätning så blir det ett historiskt skuldsaldo ..jag vet ..
Så om skulden varit oreglerad mer än en månad hos kfm så uppstår ett historiskt skuldsaldo .Detta visas på uc i 24 månader
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Då har du förmodligen betalar inom en månad ? Jag har haft lönutmätning och även om skulden ligger längre innan det blir lönutmätning så blir det ett historiskt skuldsaldo ..jag vet ..

Ingen aning, då det vanligen har skötts genom utmätning på lön eller banktillgodohavanden. Jag har inte direkt tagit aktiv del själv i betalandet.

När jag kom in i den här tråden så var det någon som frågade "Så skuldsaldot på en kreditupplysning syns som ett historiskt skuldsaldo i hela 2 år efter att man har betalat bort hela skuldbeloppet ?" Så är det ju inte, vilket jag tänkte att någon kanske ville veta. Jag har 0 i historiskt skuldsaldo. Skuldfri sedan januari 2017.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Då har du förmodligen betalar inom en månad ? Jag har haft lönutmätning och även om skulden ligger längre innan det blir lönutmätning så blir det ett historiskt skuldsaldo ..jag vet ..
Samma här, helt säker på att det är så.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 609
Mottagna reaktioner
7 034
Poäng
4 807
angående smspengar! Jag hade sökt 2000 kr! Blev preliminärt godkänd men sen nekad i den manuella granskningen med motiveringen: "Du har aktiva ärenden eller har tidigare bestridit ett ärende hos kronofogden vilket leder till att din ansökan nu är avslagen. Du är välkommen att söka igen när du inte har något aktivt hos kronofogden."

Jag har aldrig haft skuldsaldo men förelägganden ja. När jag ngn gång bestridit så har det varit för att pengarna ska hinna komma in i tid. Och det är minst 2 år sedan det har hänt!

Konstigt att i deras villkor står det att i den manuella granskningen kollar de om man har ngt aktivt hos Kfm! Det står inget om gamla förelägganden.

De skriver: "Du är välkommen att söka igen när du inte har något aktivt hos kronofogden." och det är också märkligt för jag har inget aktivt hos Kfm...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp